Meie partnerid:

päike logo2.jpg

logokiir.jpg


Päikese toimest meeste spermale 

Piisav kogus D vitamiini parandab meeste sperma omadusi.

Meestel, kes hoiavad oma D vitamiini taset kõrgel, päevitades päikese käes või solaariumis, on spermatosoidide liikumisvõime ja kiirus parem kui nende sookaaslastel, kelle D vitamiini tase on madal. Sellisele järeldusele tulid Kopenhaageni Ülikooli teadurid kes testisid laboratoorselt 300 juhuslikult valitud mehe sperma omadusi. Samal ajal testiti ka meeste D vitamiini taset. Umbes pooltel katsealustest oli D vitamiini tase veres väga madal, alla 50 nmol/l. Optimaalne D vitamiini tase mida soovitavad eksperdid on aga 75 nmol/l. Nendel katsealustel kelle D vitamiini tase oli kõrgem, olid paremad ka sperma kvaliteedinäitajad. Seda eelkõige spermatosoidide liikuvuse ja kiiruse osas. Lisaks märgati väiksema D vitamiini sisaldusega meestel vähem terveid spermatosiode. Samuti vähenes D vitamiini sisaldusega ka kaltsiumi imendumisvõime.

Allikas:
Martin Blomberg Jensen (University Department of Grouth and Reproduction, Rigshospitalitet, Copenhagen, Denmark): "Vitamin D is positively accociated with sperm motility and increases intracellular calcium in human spermatozoa". 22 March 2011

D vitamiini ennetav toime 

On ammu teada, et vitamiin D täiendab tugevate luude ja hammaste moodustumisel kaltsiumi toimet. Hiljutine uuring näitas aga, et seda vitamiini on vaja ka lihaste ja immuunsüsteemi talitluseks... Loe edasi siit

Gripp ja Dvitamiin 

Päikesevitamiin aitab ära hoida grippi.

Uuringute tulemus kinnitab: D-vitamiiniga varustamine on üks olulistest faktoritest gripiepideemia tekkimisel.
 
Selle järeldusele jõuavad norra teadlased uurimustöödes gripiepideemiate kohta mis avaldati teaduslikus ajakirjas "International Journal of Infectious Diseases" ("Nakkushaiguste rahvusvaheline ajakiri").
Vastavalt uuringule tõusevad grippi haigestumiste ja sellega seotud surmajuhtumite arv seal kus on vähem päikesevalgust ja sellega kaasnevat D vitamiini. Eriti teravalt väljendub see hooajaliselt gripist tingitud surmajuhtumite arvus – talvel, kui päikese kiirgus on liiga nõrk, et saaksime sünteesida D vitamiini, on suremus gripi tagajärjel 20-600 korda suurem kui soojemal aastaajal.
"D-vitamiin toimib antibiootikumina ja tugevdab immuunsüsteemi. See tekib meie nahas päikesevalguse ultraviolettkiirguse toimel. Talvekuudel, kui päike on liiga madalal, väheneb D vitamiini tase. Seetõttu ei saa päikesevitamiin enam avaldada oma kaitsvat toimet piisaval määral“ – selgitab üks uurigu autoritest, prof. Johan Moan Oslo Ülikoolist.
Omas uuringus kasutasid Oslo Ülikooli teadlased andmeid gripiepideemia kohta mis on kogutud  Rootsist, Norrast, Ameerika Ühendriigidest, Singapurist ja Jaapanist. Aluseks on võetud võrdlus gripist tingitud suremuse ja päikesekiirguse intensiivsuse vahel.

Päikesevalgus Uuringute Foorum (Sunlight Research Forum / SRF) on mittetulunduslik organisatsioon ja asub Hollandis. Nende eesmärk on teha kättesaadavaks laiale publikule kõige uuemad meditsiinilised ja teaduslikud avastused mõõduka UV-kiirguse toimest inimorganismile.


Märkus:
"Asta Juzeniene, Li-Wei Ma, Mateusz Kwitniewski, Georgy A.Polev, Zoya Lagunova, Arne Dahlback,
Johan Moan: The seasonality of pandemic and non-pandemic influenzas: the roles of solar radiation
and vitamin D" uuringute lühendatud versiooni leiab SRF'i veebilehel www.sunlightresearchforum.eu 

Eesti teadlase D vitamiini teemaline uuring 

Kui siiamaani oleme harjunud lugema D vitamiini teemalisi uuringuid mille autoriteks on peamiselt Euroopa või USA teadlased siis nüüd on meil rõõm, et ka Eesti teadlased tegelevad selle valdkonnaga! Mart Kulli doktoritöö toob välja, et talvekuudel (meie laiuskraadil on 8 kuud Päikese aktiivsus liiga madal) on D vitamiini tase normist madalam 73% elanikest ja 8% koguni kannatab D vitamiini puuduse käes! Antud töö teeb meile oluliseks just see fakt, et uuring on teostatud Eestis ja näitab tegelikku olukorda. Arvestades sellega, et D vitamiin aitab ennetada palju tõsiseid haigusi, mida tõestavad paljud maailmas tehtud uuringud, on D vitamiiniga varustamine sama oluline kui mistahes muu rahva tervishoidu puudutav küsimus. On aeg mõista, et mõõdukas päevitamine ja õige toitumine on D vitamiini peamiseks allikaks. Selle fakti eitamine kajastubki uuringu tulemustes ja  pikemas perspektiivis tähendab miljoneid kroone lisakulusdi tervishoius, rääkimata kaotatud inimeludest! 

Loe TÜ teadusuudistes ilmunud artiklit ja Mart Kulli tööd täismahus siit

Päike meie elus 

Uus Rootsis tehtud video kus on väga lühidalt ja tabavalt kirjeldatud Päikese positiivset mõju. Viimased 30 aastat põrkab maailm kokku rinna, eesnäärme ja käärsoole kasvajate ning pahaloomulise melanoomi haigestumise suurenemisega keskmiselt 3-4% aastas, mida võib nimetada vähi epideemiaks. Eri riikides kulutatakse miljoneid, et leida selle põhjust ja võimalikku lahendust kuid siiamaani pole saadud ühest vastust. Samas, Bostoni Ülikooli professori, Michael Holick uuringute kohaselt, ei saa 50% maailma elanikest piisavalt D vitamiini  mis aitaks ära hoida kuni 17 erineva vähkkasvaja tekkimist, lisaks ennetab südamehaiguste ja diabeedi tekkimist, vähendab grippi haigestumise ohtu ja mõjub positiivselt kogu organismi immuunsusele!  
Viimase 40 aasta jooksul on inimesed olnud tugeva meedia surve all mille tulemusena arvab 98% Rootsi elanikest, et Päike ja päevitamine on meile äärmiselt kahjulik kuna see tekitab nahavähki. Iga aastaga kasutavad inimesed aina rohkem päikesekaitse tooteid mõeldes, et nad "kaitsevad" ennast vähi eest. Tegelikkuses aga jäävad nad ilma ka sellest vähesest D vitamiinist mida saame Põhjamaa lühikese suvega ja seavad ennast märksa suuremassi riski haigestuda vähki!
Aastakümnetega oleme harjunud sellega, et meid ümbtitsevad mitmed kemikaalid - õhus, vees ja toidus, puhasusvahendites ja isegi igapäeva kehahoolduse ja hügieeni toodes. Paljud neist on mürgised ja kuigi nende kogus on mikroskoopiline, ei pääse me nende toimest mis väljendub pikema perioodi jooksul. 
Käes on aeg muuta meie suhtumine Päikesesse ja mõista, et selle "demoniseerimise" asemel on palju kasulikum kasutada selle varjatud jõudu meile nii vajaliku D vitamiini saamisel!  

Vaata videot siit

 

 

Naudi päikest  

Peale seda, kui inimestele on aastaid   korduvalt rõhutatud ennast kinni katta iga kord päikese kätte jõudes, hakkab nüüd Briti juhtivaid vähiuuringu ühing muutma oma meelt selles küsimuses.
Briti Vähiuuringute liit (Cancer Research UK) teatab, et selle asemel, et esmakordselt päikese kätte jõudes katta ennast täielikult või määrida ohtrasti kaitsekreemi oleks arukas lasta kehal olla mõned minutid päikese käes, et organism saaks vajaliku koguse D vitamiini. On teaduslikult tõestatud, et päikese vitamiiniks kutsutud D vitamiin on vajalik selliste krooniliste haiguste ärahoidmiseks nagu vähkkasvaja, diabeet ja skleroos ning luuhõrenemisega seotud haiguste ennetamiseks
Liidu üks tulisemaid kriitikud, Terviseuuringute Foorumit esindav Oliver Gillie ütleb, et lõpuks ometi tunnistab vähiliit, et pikaajaliselt antud hoiatused kaitsta ennast päikese eest igal võimalusel on olnud viga....

Loe täispikka artiklit siit -->

Allikas: www.healthresearchforum.org.uk 
Eesti Solaariumikoda
07.2010

D uudised 

„D vitamiin mis tekib meie nahas päevitamise tulemusena säilib kaks korda kauem kui see D vitamiin mille saame toiduga. Päevitades väljas või solaariumis ei tooda meie keha mitte ainult D vitamiini kuid lisaks vähemalt viis kuni kümme fotobioloogilist lisaprodukti mida ei ole võimalik saada toitumisega. Siit tekibki küsimus – milleks on need lisaained kui nendel poleks bioloogilist toimet meie organismile?“ räägib tuntud D vitamiini uurija Michael Holick oma uues raamatus „The Vitamiin D solution“ mis on ilmunud märtsis.
Holich ja teised teadlased on suutnud edukalt pöörata paljud nahaarstid mõõduka päevitamise pooldajateks, kuid samas levib aina agressiivsemaid päevituse vastaseid üleskutseid. „Holick ja D vitamiini uurijad on suur jõud mille vastu võitleb iga hinnaga päevitamise vastane leer“ ütleb Smart Tan asepresident Joseph Levy. „Kuid see võitlus ei vii kaugele. Täiesti kindel ja ümberlükkamatu  fakt, et inimesed vajavad regulaarset päevitust ei ole iialgi olnud tugevam argument kui täna!“  
Allikas Smarttan.com